Pečujete o dítě s postižením a cítíte, že potřebujete načerpat nové síly?
Svěřte své dítě do dobrých rukou a zařiďte si potřebné věci nebo si dopřejte odpočinek, který je při intenzivní péči nezbytný. Odlehčovací služba vám pomůže lépe zvládat vše, co každodenní život s hendikepem obnáší.
Služba je určena především pro rodiny dětí ve věku od 2 do 15 let s těmito onemocněními:
Službu poskytujeme ambulantně v Domě rodin ve Smečně nebo terénní formou u vás doma. Naše asistentky mají působnost po celé ČR, převážně středočeský kraj a PRAHA.
Hodina odlehčovací služby stojí 165 Kč (viz ceník).
Můžete využít víkendových pobytů a setkání rodin, které pro vás v průběhu roku připravujeme. Tyto aktivity pro autistické rodiny jsou skvělou příležitostí k vzájemnému sdílení a zároveň místem setkání, zábavy, odpočinku i práce sama na sobě.
Pokud máte o odlehčovací službu zájem, stačí vyplnit tento kontaktní formulář.
Nabízíme vám každodenní péči i odbornější pomoc. Ve kterých situacích vás můžeme zastoupit?
Vyplníte kontaktní formulář
Pokud máte o odlehčovací službu zájem, stačí vyplnit tento kontaktní formulář.
Ozveme se vám
Sociální pracovnice a vedoucí služby nejprve vyhodnotí, jestli splňujete podmínky pro zařazení do naší služby a zda vaše dítě může být naším klientem. Přibližně do 5 pracovních dní se vám telefonicky ozveme.
Podrobně si popovídáme o tom, co přesně potřebujete a co pro vás můžeme udělat. Dohodneme se na osobní schůzce u vás doma nebo v našich prostorách ve Smečně.
První osobní schůzka
Po dohodě s vámi se první osobní schůzky zúčastní vedoucí odlehčovací služby se sociální pracovnicí. Probereme všechny možnosti spolupráce a odpovíme vám na vaše otázky.
Podpis smlouvy a sestavení individuálního plánu
Po vzájemném odsouhlasení potřebných dokumentů podepíšeme smlouvu a sestavíme individuální plán obsahující naše společné cíle. Naplánujeme konkrétní termín pro první setkání s vaší asistentkou.
Druhá osobní schůzka a seznámení s asistentkou
Na této schůzce se setkáte s asistentkou, která vám bude pomáhat s péčí o dítě. Nastavíme společně jednotlivé kroky zvykacího procesu ke spokojenosti vás i vašeho dítěte.
Zahájení asistence
Asistentka podle dohody, v souladu se zvykacím procesem a ve spolupráci s vámi začíná asistovat u dítěte a pomáhat vám s péčí.
Průběh a vyhodnocování odlehčovací služby
Abychom si ověřili, že odlehčovací služba naplňuje vaše představy a potřeby, probíhá průběžně společné vyhodnocování. Všechny podněty, návrhy, připomínky a změny můžete řešit výhradně a přímo s vedoucí odlehčovací služby.
Změny v nastavení a ukončení odlehčovací služby
Pro případ potřeby zástupu, např. v době dovolených nebo nemoci asistentky, dítě po krůčcích zvykáme i na jinou asistentku. Můžeme tak dodržet dohodnutou frekvenci odlehčovací služby a vaše dítě nevystavujeme stresu.
Je přirozené, že po čase už naši pomoc nebudete potřebovat a rozhodnete se v odlehčovací službě nepokračovat. Službu můžete ukončit okamžitě.
O ukončení nebo změně frekvence poskytování odlehčovací služby z naší strany rozhoduje vedoucí služby, která vám sdělí důvody ukončení, a to v dostatečném předstihu, abyste se mohli na změnu připravit.
Naše kapacita
V závislosti na potřebách dětí a dohodnuté frekvenci jsme schopni odlehčovací službu poskytnout ambulantně pro 4 - 8 dětí a terénně pro 2 - 8 dětí.
Naše pracovní doba
Vaší pravou rukou můžeme být v pracovní dny v těchto hodinách:
ambulantní forma: pondělí–pátek 8 - 19 hodin
terénní forma: pondělí–pátek 8 - 20 hodin
Individuálně se můžeme domluvit i v jiné časy a dny v týdnu.
Vyplníte kontaktní formulář
Pokud máte o odlehčovací službu zájem, stačí vyplnit tento kontaktní formulář.
Ozveme se vám
Sociální pracovnice a vedoucí služby nejprve vyhodnotí, jestli splňujete podmínky pro zařazení do naší služby a zda vaše dítě může být naším klientem. Přibližně do 5 pracovních dní se vám telefonicky ozveme.
Podrobně si popovídáme o tom, co přesně potřebujete a co pro vás můžeme udělat. Dohodneme se na osobní schůzce u vás doma nebo v našich prostorách ve Smečně.
První osobní schůzka
Po dohodě s vámi se první osobní schůzky zúčastní vedoucí odlehčovací služby se sociální pracovnicí. Probereme všechny možnosti spolupráce a odpovíme vám na vaše otázky.
Podpis smlouvy a sestavení individuálního plánu
Po vzájemném odsouhlasení potřebných dokumentů podepíšeme smlouvu a sestavíme individuální plán obsahující naše společné cíle. Naplánujeme konkrétní termín pro první setkání s vaší asistentkou.
Druhá osobní schůzka a seznámení s asistentkou
Na této schůzce se setkáte s asistentkou, která vám bude pomáhat s péčí o dítě. Nastavíme společně jednotlivé kroky zvykacího procesu ke spokojenosti vás i vašeho dítěte.
Zahájení asistence
Asistentka podle dohody, v souladu se zvykacím procesem a ve spolupráci s vámi začíná asistovat u dítěte a pomáhat vám s péčí.
Průběh a vyhodnocování odlehčovací služby
Abychom si ověřili, že odlehčovací služba naplňuje vaše představy a potřeby, probíhá průběžně společné vyhodnocování. Všechny podněty, návrhy, připomínky a změny můžete řešit výhradně a přímo s vedoucí odlehčovací služby.
Změny v nastavení a ukončení odlehčovací služby
Pro případ potřeby zástupu, např. v době dovolených nebo nemoci asistentky, dítě po krůčcích zvykáme i na jinou asistentku. Můžeme tak dodržet dohodnutou frekvenci odlehčovací služby a vaše dítě nevystavujeme stresu.
Je přirozené, že po čase už naši pomoc nebudete potřebovat a rozhodnete se v odlehčovací službě nepokračovat. Službu můžete ukončit okamžitě.
O ukončení nebo změně frekvence poskytování odlehčovací služby z naší strany rozhoduje vedoucí služby, která vám sdělí důvody ukončení, a to v dostatečném předstihu, abyste se mohli na změnu připravit.
Naše kapacita
V závislosti na potřebách dětí a dohodnuté frekvenci jsme schopni odlehčovací službu poskytnout ambulantně pro 4 - 8 dětí a terénně pro 2 - 8 dětí.
Naše pracovní doba
Vaší pravou rukou můžeme být v pracovní dny v těchto hodinách:
ambulantní forma: pondělí–pátek 8 - 19 hodin
terénní forma: pondělí–pátek 8 - 20 hodin
Individuálně se můžeme domluvit i v jiné časy a dny v týdnu.
Ambulantní služba probíhá v našem zařízení Dům rodin, který je po celý rok plně přizpůsobený potřebám rodin s dětmi s PAS a dalšími diagnózami, a jehož celá kapacita je vyhrazena pouze odlehčovací službě.
Každé dítě má svou osobní asistentku, která pracuje pod dohledem vedoucí odlehčovací služby.
V Domě rodin můžeme ubytovat vaše dítě společně s vámi a v době, kdy o dítě pečujeme my, si vytváříte vlastní program. Nebo dítě do odlehčovací služby podle dohody přivážíte v domluvených časech a pak si jej opět odvážíte domů.
Mimo odbornou a respektující péči o děti zajišťujeme pro vaše dítě i pro vás celodenní domácí stravování v naší vlastní kuchyni. Jídelníček uzpůsobujeme potřebám dítěte a individuálním požadavkům rodičů.
V Domě rodin dbáme na zvýšenou bezpečnost a ke každému dítěti přistupujeme individuálně. Snažíme se o zajištění veškerých vnějších podmínek tak, aby se u nás děti i rodiče cítili příjemně po stránce psychické i fyzické.
Díky průběžnému proškolování asistentek, jejich mnohaletým zkušenostem a vysoké osobní motivaci pro práci s postiženými dětmi si u nás děti i rodiče velmi rychle zvyknou.
Věříme, že se vám u nás bude líbit a, stejně jako mnoho klientů před vámi, u nás najdete svůj druhý domov, do kterého se budete rádi a často vracet.
Více na www.penziondumrodin.cz
Odlehčovací službu vám bohužel neumíme poskytnout v těchto případech:
Základní výše úhrady v pracovních dnech:
1 hodina služby = 165,- Kč
0,5 hodiny služby = 82,5,- Kč
Základní výše úhrady ve dnech pracovního klidu:
1 hodina služby = 165,- Kč
0,5 hodiny služby = 82,5,- Kč
Způsob úhrady
Za každý měsíc vám zašleme vyúčtování, a to do 15. dne následujícího měsíce. Prosíme vás o úhradu na náš účet do 14 dnů od jeho obdržení.
Kolpingova rodina Smečno
Ludmila Janžurová - ředitelka organizace
Wilsonova 546/7, 274 01 Slaný
+420 777 558 778
ludmila.janzurova@kolpingsmecno.cz
Jsme tady pro Vás!